وبلاگی برای همه سلیقه ها

صادقانه های من
  • ۰
  • ۰

مراحل تهیه حلیم بادمجون خونگی و خوشمزه

مراحل تهیه حلیم بادمجون خونگی و خوشمزه

مواد لازم حلیم بادمجون

    بادمجان
    گوشت گوساله یا مرغ
    کشک
    برنج.عدس.لپه
    نعنا
    سیر
    نمک و زردچوبه.پودرسیر

مراحل تهیه حلیم بادمجون خونگی و خوشمزه

    بادمجان رو سرخ میکنیم.و با کمی اب میپزیم که خوب نرم بشه.

    گوشت یا سینه مرغ رو از قبل با ادویه و پیاز اب پز میکنیم.وقتی پخت ریش ریش میکنیم

    بادمجان رو با گوشت کوب خوب له میکنیم و مرغ ریش شده ،برنج و حبوبات پخته شده رو اضافه میکنیم و قاطی میکنیم.کشک رو با کمی اب میجوشونیم و به غذا اضافه میکنیم

    زردچوبه رو اضافه میکنیم تا رنگ غذا خوشرنگ بشه.کمی پودرسیر و نعنا رو بهش اضافه میکنیم.اگه کشک بی نمک بود بهش نمک میزنیم.کمی آب میریزیم و زمان میدیم تا بپزه و مزه مواد به خورد هم بره.در آخر من با گوشت چرخی قلقلی های کوچیک سرخ کردم و به همراه نعناع داغ و سیر داغ برای تزیین استفاده کردم


  • ۹۸/۰۳/۲۰
  • منصور بخشی
bidaliljalal سایت تفریحی سایت تفریحی وب تفریحی آشپزی سایت من مواد غذایی هاتنا رومفا